Sve objave za ključnu reč:

razvoj govora

Deca Roditelji

Korisne igre i igračke za stimulaciju psihomotornog razvoja dece do 3 godine

Većina ovih igara je svim rodiljima poznata ali u ovom malom tekstu ih navodimo kao značajne za psihomotorni razvoj svakog deteta: Ringe-raja Taši –taši U šumici zeka Ide maca oko tebe Skupčao se mali jež Ljulja ljuške Lovac Pekarčić Jabučice crvena Pesmice potkrepite pokretima, deca ih tako brže pamte i deluju veoma simpatično npr: sklupčao se mali jež-sklupčajte se na podu i spavajte, pa se dignite i bockajte kažiprstima, ne diraj ga ručicama-odmahujte kažiprstom… Tekstove pesmica možete naći na internetu…

Pročitajte više

Deca Roditelji

Kako da na jednostavan način u kućnim uslovima stimulišete razvoj Vašeg deteta

Podsticanje ranog razvoja u slučajevima kada razvoj odstupa od normalnog ali i u slučajevima urednog razvoja značajno je za sveukupni psihosocijalni razvoj deteta. Stimulacija treba da otpočne za vreme tzv. senzitivnog perioda, pre treće godine, jer se posle isteka ovog perioda potencijal za razvoj pojedinih psihičkih funkcija znatno smanjuje. Program stimulacije sprovodi se kroz ciljane aktivnosti, na jednostavan način i kroz igru. Utiče na usvajanje novih funkcionalnih znanja i veština. Roditelji treba da aktivno i zainteresovano podstiču verbalnu i neverbalnu…

Pročitajte više

Deca

Kada autizam može da se dijagnostikuje (praksa i stvarnost)

Da bi se postavila dijagnoza autizma bitno je da postoji trijada oštećenja (problemi socijalizacije; komunikacije i imaginacije; stereotipnog ponašanja i interesovanja). Dijagnoza takođe zahteva mnoga ponašanja koja na ranom uzrastu nisu još uvek razvijena, već se javljaju kasnije u razvoju, na primer, stereotipna ponašanja. Klasifikacioni sistemi ne identifikuju ponašanja koja bi bila odgovarajuća za različite uzraste. Razvoj autistične simptomatologije se menja sa uzrastom i simptomi u ranom detinjstvu nisu isti kao kasnije manifestacije poremećaja. Tako da neka ponašanja prestaju da…

Pročitajte više

Deca

Norme urednog razvoja govora u sedmoj godini

Da bi dete krenulo u školu sa urednim razvojem govora potrebno je da ispunjava sledeće uslove: Aktivno koristi između 3000 i 4000 reči u svom rečniku Vrši analizu i sintezu reči koje se sastoje od većeg broja glasova( zna da reč lopta ima 5 glasova, a reč kišobran 8 glasova, zna koje je prvo a koje poslednje slovo u rečima) Zna da podeli reč na slogove i prebroji reči u rečenici Koristi  složene rečenice Sastavlja priče na zadatu temu, i…

Pročitajte više

Deca

Norme urednog razvoja govora u petoj godini

Kada petogodišnjak  pokrene razogovor nemojte ga prekidati,  poklonite mu pažnju. U produžetku pročitajte koje su norme za uredni razvoj govora u ovom dobu: Govor je u potpunosti gramatičan Definiše jednostavne reči Priča priče po slikama i prepričava ih Izvršava tri uzastopna naloga Prosečno upotrebljava 2000 reči Sa 5,5 godina bi trebalo  pravilno da izgovara sve glasove maternjeg jezika Broji do 10 Crta čoveka šematski, seče makazama po liniji, boji crteže Crta krug, kvadrat i trougao Oblači se i skida bez…

Pročitajte više

Deca

Norme urednog razvoja govora u četvrtoj godini

U ovom periodu života podrazumeva se da dete već govori. U nastavku pogledajte koje su norme urednog razvoja govora četvorogodišnjaka: Govori punim rečenicama Govor je razumljiv Daje tačan odgovor na pitanja “Šta radiš kada si: “Gladan?” “Pospan?”, “Žedan ?” Odgovara na jednostavna pitanja “Ko”, “Šta”, “Gde” i “Zašto”? Priča o nečemu što mu se nedavno dogodilo, pravilnim redosledom Govori vam o aktivnostima iz vrtića i druženjima s prijateljima Rečnik u ovom periodu sаdrži od 1200 do 1500 reči. Potrebno je…

Pročitajte više

Deca

Norme urednog razvoja govora deteta u trećoj godini

U trećoj godini života deca postaju pričljivija, njihov rečnih je znatno veći i često ponavaljaju ista pitanja. U nastavku pogledajte koje su norme urednog razvoja govora trogodišnjaka:  Razume razliku u značenju “idi-stani”, veliko-malo”, “gore-dole” Izvršava 3 naloga Razume pitanja: Šta leti, skače, pliva? Postаvljа pitаnje: Ko, Štа?… Za većinu stvari oko sebe  ima reč, imenuje jednostavne radnje Razume 3 predloga( na, u, pored) Detetova najbliža okolina ga razume većinu vremena  Imenuje predmet koji želi  Može dа broji do tri Sebe…

Pročitajte više

Deca

Norme urednog razvoja govora od prve do druge godine deteta

Ovo je period kada počinju da se javljaju prve smislene reči i razumevanje njihovih funkcija. U nastavku pogledajte koje su to norme. 12 – 18 meseci Razume i izvršava naredbe tipa „Dođi“, „Daj“, “Donesi”, “Idemo” Prepoznaje likove i predmete na slici (kuca, lopta, auto…) Na zahtev pokazuje predmete  iz neposredne okoline Ume da pokaže na sebi delove tela (oko, glava, nos…) Aktivno koristi oko 10-20 reči (uglavnom imenice) mama, baba, tata, pa-pa… Upotrebljava frazu od dve reči, uglavnom imenica (“Mama…

Pročitajte više

Deca

Norme urednog razvoja govora od rodjenja do prve godine

Govor se uči od rodjenja, od prvog plača, prvog osmeha i prvog gukanja. U produžetku teksta pročitajte norme urednog razvoja govora za dete do prve godine života. 0-3 meseca Spontano glasanje bebe odražava njeno trenutno fiziološko ili emocionalno stanje Plače različito za različite potrebe Zaćuti ili se smeje kad joj se obraćate  Guče Reaguje na značenje različitih tonova glasa, na primer, na ljutite, umirujuće i vesele glasove. 3-6 meseci Ovaj period karakteriše početak brbljanja: pa, ba, da, ta, apa… Reaguje…

Pročitajte više

Deca Roditelji

Razvoj govora i jezika

Veoma je važno razlikovati razvoj komunikacije od usvajanja jezika i razvoja govora jer ih često u svakodnevnici smatramo sinonimima. Komunikacija je temelj i potpora usvajanju jezika i razvoju govora, nužna je za intelektualni razvoj, učenje i socijalizaciju, a govor je samo jedno od sredstava koje koristimo za komunikaciju. Jezik predstavlja složen sistem objektivnih znakova koji se koriste za interpersonalnu komunikaciju, a govor konkretnu realizaciju tog sistema. Razvoj govora i jezika je dugotrajan proces .Jezik i govor su međuslovljeni i međuzavisni procesi, razvijaju se i uče paralelno,…

Pročitajte više