Poremećaj autističnog spektra uključuje dva ključna deficita: problem sa socijalnom komunikacijom i ograničeno i ponavljajuće ponašanje. Terapije za poboljšanje kritičnih socijalnih komunikacijskih veština su brzo napredovale. S druge strane, istraživačima je manje jasno da li i kada treba da intervenišu zbog ograničenog i ponavljajućeg ponašanja. Ovo mišljenje proizilazi iz značajnog nedostatka razumevanja zašto se ograničena i repetitivna ponašanja razvijaju, kao i koji su mehanizmi koji su u osnovi i kako njima upravljati. Neka ponašanja mogu imati skrivene koristi za osobe…
autizam i drugi problemi
Deca sa razvojnom disfazijom obično imaju: Normalane socijalne interakcije. Razumeju namere i emocije drugih osoba. To se ogleda u zadovoljstvu prilikom stvaranja novih društvenih kontakata kako sa odraslima tako i sa decom. Zagrljaji i poljupci im stvaraju pozitivne emocije. Normalno reaguju na osmehe. Pokazuju zadovoljstvo kada dobiju novu igračku. Imaju kontakt očima. Mogu da se ne odazivaju na dozivanje po imenu. Učestvuju u “kaobajagi” igri. Igra im je funkcionalna I kreativna. Vole da se igraju raznim igračkama I sa…
ISTORIJA SON-RISE PROGRAMA Son-Rise Program napravili su Barry Neil Kaufman i Samahria Lyte Kaufman kad je njihovom sinu Ronu dijagnostikovan autizam. Iako su im savetovali da smeste Rona u neku instituciju zbog njegovog “beznadežnog, doživotnog stanja”, Kaufmanovi su umesto toga osmislili jedan inovativni kućni program fokusiran na dete u pokušaju da dopru do svog sina. Jedinstveni program Kaufmanovih, koji je značio potpuno odstupanje od postojećih metoda lečenja, preobrazio je Rona od nemog, povučenog deteta s količnikom inteligencije manjim od 30…
Dijagnoza, prognoza i udruženost autizma sa drugim poremećajima
Posted on January 21, 2018Dijagnoza se najčešće postavlja kada su teškoće u razvoju govora upadljive i kada se razviju stereotipna ponašanja. Rane pokazatelje autizma roditelji mogu da prepoznaju tokom prve dve godine života, a intenzivniji simptomi se ispoljavaju u drugoj godini kada dolazi do izolacije i pojave atipičnog ponašanja. Za period druge godine zabeleženi su sledeći indikatori: slab razvoj govora ili regresija govora, loše socijalne interakcije, pojava rutina i rituala, izlivi besa i plakanje, agresivno ponašanje, stereotipni pokreti i interesovanja, nedostatak imitacije, hiperaktivnost, slabije…