Sve objave za ključnu reč:

beograd

Istaknuto Roditelji

 Razvod roditelja i odvajanje od jednog roditelja

Razgovor o razvodu sa decom Kada jednom odlučite razvesti se ili razdvojiti, dobro bi bilo objasniti situaciju vašoj deci. Iako nije uvek moguće, obično je najbolje da kao roditelji svojoj deci odluku o razvodu ili rastajanju ispričate zajedno i odjednom. Ako porodica ima više dece, savet je da sva deca budu prisutna zbog osećaja da mogu pružiti podršku jedni drugima. Najbitnija stvar je da svoju decu uverite da ih i dalje volite i da razvod nije njihova krivica. Savete prilagodite…

Pročitajte više

Roditelji

Da li su savetovanje i psihoterapija potrebni detetu?

Postojanje problema kod deteta ne znači nužno i uključivanje u tretman. Važno je utvrditi izvor problema, ko može da se menja i kakva vrsta promene je potrebna. Uključivanje u terapiju nekada predstavlja stigmu za dete, ima negativan uticaj na samopoštovanje deteta (doživljaj stida, sramote, neuspeh (ovo važi i za odrasle) i može da provocira strah kod deteta. Ako je dobit slaba, a stopa spontanog oporavka za problem visoka, bolje je reći detetu i roditeljima da problem nije za tretman, da…

Pročitajte više

Deca

Kako bavljenje sportom pomaže deci sa ADHD-om?

Često smo svedoci preporuke raznih stručnjaka da decu sa dijagnostikovanim ADHD-om treba upisati na neki sport. Evo zašto je to tako. Deca sa ADHD sindromom imaju poremećaj u neurotransmiterskom sistemu, te se u njihovom telu nagomilava mnogo noradrenalina i adrenalina. Ti se hormoni u opštoj populaciji luče kada je osoba pod stresom. Iz toga se može zaključiti da su “hiperaktivni klinci” konstantno pod stresom. Mogu da se oslobode viška ovih hormona jedino fizičkom aktivnošću. Zato im se preporučuje redovna, kontinuirana…

Pročitajte više

Deca Roditelji

Kada roditelj može da posumnja da dete ima razvojnu disfaziju?

Na uzrastu pre prve godine uočavaju se kašnjenja u fazi brbljanja i spontanog glasanja. Odložena je  pojava prve reči i formiranje rečenica. Usvajanje novih reči i formiranje rečnika je otežano, pa je detetov rečnik veoma oskudan, značenje reči je ograničeno samo na konkretne pojmove. Usvajanje značenja reči se takođe sporije razvija. Teško usvajaju reči koje izražavaju apstraktne pojmove. Retko upotrebljavaju zamenice, predloge, priloge, pomoćne glagole. Ne razlikuju rod, teško usvajaju množinu, ne koriste vremena(prošlo, sadašnje, buduće). Nedostaje im veliki broj…

Pročitajte više