Sve objave za ključnu reč:

psihologija

Deca Roditelji

Korisne igre i igračke za stimulaciju psihomotornog razvoja dece do 3 godine

Većina ovih igara je svim rodiljima poznata ali u ovom malom tekstu ih navodimo kao značajne za psihomotorni razvoj svakog deteta: Ringe-raja Taši –taši U šumici zeka Ide maca oko tebe Skupčao se mali jež Ljulja ljuške Lovac Pekarčić Jabučice crvena Pesmice potkrepite pokretima, deca ih tako brže pamte i deluju veoma simpatično npr: sklupčao se mali jež-sklupčajte se na podu i spavajte, pa se dignite i bockajte kažiprstima, ne diraj ga ručicama-odmahujte kažiprstom… Tekstove pesmica možete naći na internetu…

Pročitajte više

Deca Roditelji

Razvoj govora i jezika

Veoma je važno razlikovati razvoj komunikacije od usvajanja jezika i razvoja govora jer ih često u svakodnevnici smatramo sinonimima. Komunikacija je temelj i potpora usvajanju jezika i razvoju govora, nužna je za intelektualni razvoj, učenje i socijalizaciju, a govor je samo jedno od sredstava koje koristimo za komunikaciju. Jezik predstavlja složen sistem objektivnih znakova koji se koriste za interpersonalnu komunikaciju, a govor konkretnu realizaciju tog sistema. Razvoj govora i jezika je dugotrajan proces .Jezik i govor su međuslovljeni i međuzavisni procesi, razvijaju se i uče paralelno,…

Pročitajte više

Deca

Mucanje

Definicija mucanja Mucanje je poremećaj tečnosti, tempa i ritma govora praćeno ponavljanjem delova reči i rečenica, produžavanjem glasova, zastojima u govoru, neadekvatnim pauzama, ubacivanjem različitih glasova, poštapalicama, produženim  trajanjem govora, raznim nepotrebnim zvukovima,  manjom količinom govorenja.  Može biti praćeno žmirkanjem, facijalnim grimasama, pokretima glave, trzajima tela i sl. Četvrta revizija dijagnostičkog i statističkog priručnika Američkog psihijatrijskog udruženja (DSM-4), mucanje svrstava u grupu poremećaja komunikacije i naglašava da ovaj poremećaj fluentnosti govora ometa obrazovanje, rad i društvenu komunikaciju. Takođe, ova klasifikacija…

Pročitajte više

Deca

Šta je hiperkinetički poremećaj?

Hiperkinetički poremećaj je razvojni poremećaj psihomotorike sa simptomima koji ukazuju na oštećenje pažnje, motornu hiperaktivnost i impulsivnost. Simptomi su takvi da su jasno neprimereni razvojnom uzrastu deteta i u potpunosti su nefleksibilni. Simptomi su istrajni i dovode do značajnih teškoća u različitim oblastima svakodnevnog funkcionisanja ( školski uspeh, socijalne interakcije, posao itd.). Poremećaj počinje rano u detinjstvu, oko treće, četvrte godine, i otkriva se najčešće pri polasku deteta u školu, može se produžiti tokom adolescencije i odraslog životnog doba (…

Pročitajte više

Deca Istaknuto

Separaciona anksioznost

Separaciona anksioznost je česta emocija kod dece. Osnovna karakteristika separacione anksioznosti je izražen strah od odvajanja od roditelja ili drugih osoba kojima je dete privrženo. Ukoliko ova vrsta anksioznosti ometa dečije svakodnevno funkcionisanje govorimo o poremećaju separacione anksioznosti. Kada je poremećaj separacione anksioznosti u pitanju njega karakteriše izrežena anksioznost pri svakom pokušaju odvajanja deteta od roditelja ili drugih bliskih osoba. Kada dete ima izraženu separacionu anksioznost ono pokazuje nerealnu zabrinutost za bezbednost voljene osobe koja je praćena strahom deteta da…

Pročitajte više

Deca Istaknuto

Agresija kod dece

Agresivno ponašanje moze biti oblik „nespretnog uspostavljanja kontakta“, može da predstavlja apel kako bi se na taj način dobilo više pažnje; takođe, iza agresivnog  ponašanja može stajati jednostavna provokacija. Agresija deteta može biti izraz bespomoćnosti deteta ili služiti brutalnom sprovođenju vlastitih interesa. U nekim slučajevima agresivnim ponašanjem deca žele dobiti identitet i razviti svest o sebi. Koliko god da su uzroci agresije u pojedinačnim slučajevima raznoliki, toliko su posledice jednoznačne: Agresivno ponašanje kod dece dugoročno dovodi do ograničavanja u ponasanju…

Pročitajte više

Deca

Kako da prepoznate autizam

Autizam je poremećaj koji prati dete ceo život. Američko psihijatrijsko društvo (DSM – IV American Psychiatric Association) autizam definiše kao razvojni pervazivni poremećaj koga karakterišu: – oštećenja u kominukaciji i socijalnoj interakciji; – kao i ograničeni repetativni i stereotipni modeli ponašanja, interesovanja  i aktivnosti. Oštećenje u komunikaciji podrazumeva smetnje u upotrebi verbalne komunikacije. Najčešće se prvo  primećuje da dete ima zastoj u razvoju govora ili potpuno odsustvo govora , gde ne postoji potreba da  isti nadomesti nekim alternativnim načinima komuniciranja,…

Pročitajte više

Deca

Šta je autizam?

Autizam je pervazivni razvojni poremećaj koji se karakteriše postojanjem abnormalnog i/ili izmenjenog razvoja govora koji se ispoljava pre uzrasta od treće godine, karakteriše se karakterističnim oblikom patološkog funkcionisanja u oblasti socijalnih interakcija, komunikacije, i postojanjem stereotipnih obrazaca ponašanja. Da bi se uspostavila dijagnoza autizma potrebno je ispuniti dijganostičke kriterijume za autizam a to su: Oštećenje socijalnih interakcija koje se manifestuju u najmanje dve od navedenih oblasti. Ovo obuhvata poremećaj neverbalne komunikacije kao što su kontakt očima, izraz lica, položaj tela,…

Pročitajte više

Adolescenti Istaknuto

Kada potražiti pomoć?

Prethodnih decenija biti adolescent pod stresom, imati emotivnih problema i iz tog razloga javiti se psihologu ili psihoterapeutu je bilo diskriminisano. Danas je sve više mladih koji bez ustručavanja traže pomoć stručnjaka. Kada si adolescent, odlučiti da potražiš pomoć za nešto kroz šta prolaziš nekada ume da bude teško. Često ta ideja i ne proistekne od same osobe već od roditelja, nastavnika ili druga. Nekada donošenje odluke da se potraži pomoć psihologa ili psihoterapeuta ne naidje na odobravanje okoline a…

Pročitajte više

Adolescenti

Kako prepoznati depresiju?

Depresija je poremećaj raspoloženja kojeg karakteriše skup raznih vrsta simptoma. Simptomi mogu varirati od blagih raspoloženja tuge do teških poremećaja. Medjutim,  simptome depresije kod dece i adolescenata možemo podeliti u četiri osnovne grupe simptoma: emocionalnu, kognitivnu, bihejvioralnu i telesnu. Emocionalni simptomi Emocionalni simptomi se mogu prepoznati ako primetite da dete ima negativno raspoloženje koje je povezano sa njegovim osećanjem manje vrednosti (poznato kao disforija) kao i gubitak uživanja u aktivnostima u kojima je do tada uživalo (poznato kao anhedonija). Ove…

Pročitajte više