Moderno majčinstvo ima cenu mnogo veću nego ranije. Jedan deo prvorotkinja majčinstvo počinje da doživljava kao paradu pogrešnih koraka gde se svakom koraku sudi, ma šta one uradile. Prema istraživanju koje je sproveo Time, više od 70 odsto anketiranih majki reklo je da oseća pritisak da rade stvari na određen način a više od polovine je reklo da oseća značajnu krivicu i/ili stid za zbog načina na koji nešto radi ili ne radi. Najčešća od svi stvari koje rade ili…
razvoj
Deca koja imaju dijagnozu razvojne disfazije imaju uredan razvoj kao i deca tipičnog razvoja, osim razvoja produkcije i razumevanja govora i jezika kao što je već poznato. Gledaju i obraćaju pažnju na aktivnosti tokom tretmana, odreaguju ako ih zagolicam, smehom ili pak ljutnjom, pokazuju mi igračku koja ih zanima ili mi pokazuju šta su nacrtali mada češće nažvrljali. Kako ne bismo decu gledali samo kroz teškoće koje imaju evo i njihovih dobrih strana. Dete dobro čuje, uredno se odaziva na…
Disfazija je specifični jezički poremećaj ( u daljem tekstu SJP) koji se ispoljava u vidu nemogućnosti razvoja govora i jezika gde: dete ne govori ili su u govoru prisutne izrazite nepravilnosti (ekspresivni tip) i nemogućnosti razumevanja jezika gde: dete ne razume govor i nije u mogućnosti da ga produkuje (receptivni tip) . Disfazično dete zaostaje samo u razvoju govora i jezika u odnosu na decu tipičnih sposobnosti. Preduslovi za dijagnozu SJP su: odsustvo neurološkog oštećenja, očuvan sluh , normalne intelektulane sposobnosti (neverbalni količnik…
Hiperkinetički poremećaj je razvojni poremećaj psihomotorike sa simptomima koji ukazuju na oštećenje pažnje, motornu hiperaktivnost i impulsivnost. Simptomi su takvi da su jasno neprimereni razvojnom uzrastu deteta i u potpunosti su nefleksibilni. Simptomi su istrajni i dovode do značajnih teškoća u različitim oblastima svakodnevnog funkcionisanja ( školski uspeh, socijalne interakcije, posao itd.). Poremećaj počinje rano u detinjstvu, oko treće, četvrte godine, i otkriva se najčešće pri polasku deteta u školu, može se produžiti tokom adolescencije i odraslog životnog doba (…
Autizam je pervazivni razvojni poremećaj koji se karakteriše postojanjem abnormalnog i/ili izmenjenog razvoja govora koji se ispoljava pre uzrasta od treće godine, karakteriše se karakterističnim oblikom patološkog funkcionisanja u oblasti socijalnih interakcija, komunikacije, i postojanjem stereotipnih obrazaca ponašanja. Da bi se uspostavila dijagnoza autizma potrebno je ispuniti dijganostičke kriterijume za autizam a to su: Oštećenje socijalnih interakcija koje se manifestuju u najmanje dve od navedenih oblasti. Ovo obuhvata poremećaj neverbalne komunikacije kao što su kontakt očima, izraz lica, položaj tela,…
Naziv adolescencija potiče od latinske reči adolescere sa značenjem preći u odraslo doba, odrasti. Adolescencija je bio-psiho-socjalni stadijum razvoja izmedju detinjstva i odraslog životnog doba. Predstavlja prelazni životni period koji se nastavlja na detinjstvo i počinje prvim znacima puberteta; završava se kada osoba dostigne odgovarajući nivo zrelosti i nezavisnosti. Prema tome, to je period prelaska iz nezrelosti detinjstva u zrelost odraslog doba. Uobičajno je da pubertet označava više telesne i fiziološke promene i traje tokom 11, 12 i 13. godine…