Da bi dete krenulo u školu sa urednim razvojem govora potrebno je da ispunjava sledeće uslove: Aktivno koristi između 3000 i 4000 reči u svom rečniku Vrši analizu i sintezu reči koje se sastoje od većeg broja glasova( zna da reč lopta ima 5 glasova, a reč kišobran 8 glasova, zna koje je prvo a koje poslednje slovo u rečima) Zna da podeli reč na slogove i prebroji reči u rečenici Koristi složene rečenice Sastavlja priče na zadatu temu, i…
razvoj govora
Kada petogodišnjak pokrene razogovor nemojte ga prekidati, poklonite mu pažnju. U produžetku pročitajte koje su norme za uredni razvoj govora u ovom dobu: Govor je u potpunosti gramatičan Definiše jednostavne reči Priča priče po slikama i prepričava ih Izvršava tri uzastopna naloga Prosečno upotrebljava 2000 reči Sa 5,5 godina bi trebalo pravilno da izgovara sve glasove maternjeg jezika Broji do 10 Crta čoveka šematski, seče makazama po liniji, boji crteže Crta krug, kvadrat i trougao Oblači se i skida bez…
U ovom periodu života podrazumeva se da dete već govori. U nastavku pogledajte koje su norme urednog razvoja govora četvorogodišnjaka: Govori punim rečenicama Govor je razumljiv Daje tačan odgovor na pitanja “Šta radiš kada si: “Gladan?” “Pospan?”, “Žedan ?” Odgovara na jednostavna pitanja “Ko”, “Šta”, “Gde” i “Zašto”? Priča o nečemu što mu se nedavno dogodilo, pravilnim redosledom Govori vam o aktivnostima iz vrtića i druženjima s prijateljima Rečnik u ovom periodu sаdrži od 1200 do 1500 reči. Potrebno je…
U trećoj godini života deca postaju pričljivija, njihov rečnih je znatno veći i često ponavaljaju ista pitanja. U nastavku pogledajte koje su norme urednog razvoja govora trogodišnjaka: Razume razliku u značenju “idi-stani”, veliko-malo”, “gore-dole” Izvršava 3 naloga Razume pitanja: Šta leti, skače, pliva? Postаvljа pitаnje: Ko, Štа?… Za većinu stvari oko sebe ima reč, imenuje jednostavne radnje Razume 3 predloga( na, u, pored) Detetova najbliža okolina ga razume većinu vremena Imenuje predmet koji želi Može dа broji do tri Sebe…
Ovo je period kada počinju da se javljaju prve smislene reči i razumevanje njihovih funkcija. U nastavku pogledajte koje su to norme. 12 – 18 meseci Razume i izvršava naredbe tipa „Dođi“, „Daj“, “Donesi”, “Idemo” Prepoznaje likove i predmete na slici (kuca, lopta, auto…) Na zahtev pokazuje predmete iz neposredne okoline Ume da pokaže na sebi delove tela (oko, glava, nos…) Aktivno koristi oko 10-20 reči (uglavnom imenice) mama, baba, tata, pa-pa… Upotrebljava frazu od dve reči, uglavnom imenica (“Mama…
Govor se uči od rodjenja, od prvog plača, prvog osmeha i prvog gukanja. U produžetku teksta pročitajte norme urednog razvoja govora za dete do prve godine života. 0-3 meseca Spontano glasanje bebe odražava njeno trenutno fiziološko ili emocionalno stanje Plače različito za različite potrebe Zaćuti ili se smeje kad joj se obraćate Guče Reaguje na značenje različitih tonova glasa, na primer, na ljutite, umirujuće i vesele glasove. 3-6 meseci Ovaj period karakteriše početak brbljanja: pa, ba, da, ta, apa… Reaguje…
Veoma je važno razlikovati razvoj komunikacije od usvajanja jezika i razvoja govora jer ih često u svakodnevnici smatramo sinonimima. Komunikacija je temelj i potpora usvajanju jezika i razvoju govora, nužna je za intelektualni razvoj, učenje i socijalizaciju, a govor je samo jedno od sredstava koje koristimo za komunikaciju. Jezik predstavlja složen sistem objektivnih znakova koji se koriste za interpersonalnu komunikaciju, a govor konkretnu realizaciju tog sistema. Razvoj govora i jezika je dugotrajan proces .Jezik i govor su međuslovljeni i međuzavisni procesi, razvijaju se i uče paralelno,…






