Browsing Tag

logoped

Adolescenti Autizam Deca Istaknuto Roditelji

Aktivnosti za svakodnevni život kod osoba sa poremećajem iz autističnog spektra

Deci kojoj je dijagnostikovan poremećaj iz spektra autizma (PSA), obavljanje svakodnevnih zadataka, aktivnosti kao i dnevnih rutina pada teže nego drugima. Jedan od načina kojim možete sebi i detetu da olakšate obavljanje svakodnevnih aktivnosti jeste da ih podelite na korake. Ovakvim pristupom ćete ga naučiti da bolje upravlja dnevnim zadacim i aktivnostima uspostavljajući kontrolu nad njima. Šta spada u svakodnevne životne aktivnosti? Aktivnosti svakodnevnog života su rutine koje ljudi preduzimaju na redovnoj ili dnevnoj bazi i često uzimaju zdravo za…

Continue Reading

Adolescenti Autizam Deca Istaknuto Roditelji

Strategije komunikacije sa osobama koje imaju poremećaj iz autističnog spektra

Možete pročitati prethondi tekst koji više govori o tome kako komuniciraju ljudi sa poremećajem iz spektra autizma na ovom linku Strategije Postoji mnogo alata koji mogu pomoći autističnim osobama da razviju svoje jezičke i komunikacione veštine. Logopedi i patolozi su  vodeći  stručnjaci u proceni individualnog razumevanja i upotrebe jezika i mogu pružiti informacije o nivou razvoja jezičkih veština. Oni takođe pružaju podršku u planiranju intervencije i savetovanu po pitanju upotrebe strategija koje se najbolje mogu koristiti za podršku razvoju komunikacionih…

Continue Reading

Adolescenti Autizam Deca Istaknuto

Kako komuniciraju ljudi sa poremećajem iz spektra autizma?

Način na koji autistične osobe komuniciraju je neobičan, baš kao i iskustvo autizma samo po sebi. Komunikacija je razmena informacija koja podrazumeva iskazivanje misli, potreba, želja i osećaja. Komunikacija se takođe može ostvariti u pisanom obliku i uključuje čitanje i pisanje. Jedna od glavnih karakteristika autizma jesu trajne poteškoće sa društvenom komunikacijom i društvenom interakcijom. Kod mnoge deca iz autističnog spektra postoje razlike u razvoju govora i jezika u odnosu na decu koja ne pripadaju ovoj grupi. Kod nekih, govor…

Continue Reading

Autizam Deca Istaknuto

Kako razlikovati razvojnu disfaziju od autizma?

Deca sa razvojnom disfazijom obično imaju:   Normalane socijalne interakcije. Razumeju namere i emocije drugih osoba. To se ogleda u zadovoljstvu prilikom stvaranja novih društvenih kontakata kako sa odraslima tako i sa decom. Zagrljaji i poljupci im stvaraju pozitivne emocije. Normalno reaguju na osmehe. Pokazuju zadovoljstvo kada dobiju novu igračku. Imaju kontakt očima. Mogu da se ne odazivaju na dozivanje po imenu.  Učestvuju u “kaobajagi” igri.  Igra im je funkcionalna I kreativna. Vole da se igraju raznim igračkama I sa…

Continue Reading

Deca Roditelji

Učenje boja

Pripemili smo vam kraći tekst o savetima kako da decu naučite raspoznavanju boja. Sve je izvodljivo u kućnim uslovima. Imenovanje boja deo je kognitivnog razvoja deteta i odvija se kroz nekoliko nivoa. Dete je oko treće godine spremno da nauči da razlikuje boje, da razvrstava predmete po bojama i tek na kraju da imenuje određenu boju. Razvoj percepcije boja kreće uočavanjem crvene i žute, a zatim zelene i plave. Ukoliko želite da kroz svakodnevne aktivnosti uvedete dete u svet boja…

Continue Reading

Deca

Disortografija-otežano savladavanje pravopisa maternjeg jezika

Definicija Razvoj pismenosti i znanja o pravopisnim pravilima se u velikoj meri pripisuje sticanju iskustva u čitanju. Stalna ponavljanja i izloženost deteta pisanom materijalu obezbeđuje osnov za ovaj proces. Pravopis je „sistem znakova koji čine pisani i štampani jezik“, a pravopisna obrada je široko definisana kao sposobnost koja omogućava formiranje, zadržavanje i pristup pravopisnim predstavama. Prema Golubović S. disortografija predstavlja otežano savladavanje pravilnog, gramatički, sintaksički i uopšte jezički ispravnog pisanja pisanog teksta tj. pravopisa maternjeg jezika u vreme kada su…

Continue Reading

Deca

Zašto dolazi do mucanja u ranom uzrastu?

Na uzrastu između druge i šeste godine roditelji mogu da primete kako deca ponavljaju početni glas, slog ili cele reči i ono što prvo pomisle je da dete muca. S obzirom da se to događa tokom ranog razvoja i da je odraz stanja na misaono-verbalnom planu deteta, takvo mucanje nazivamo razvojnim. Ono je najčešće samo prolazna faza koja je u vezi sa intenzivnim razvojem govora u tom periodu, iako simptomatski liči na pravo mucanje. Da pojasnimo. Deca na uzrastu od…

Continue Reading

Deca Istaknuto Roditelji

Saznajte šta istraživanja kažu o disleksiji

Disleksične smetnje su u porastu tokom poslednjih desetak godina. Porast broja dece sa disleksijom možemo opravdati većom senzitivnošću stručne javnosti za ovaj problem, boljim prepoznavanjem i većim uključivanjem logopeda. Drugi razlog porasta broja dece sa disleksijom je taj što nije postojao instrument čije bi merne karakteristike jasno definisale razliku između smetnji čitanja i disleksije, i dijagnoza disleksije je zavisila od subjektivne procene ispitivača. Istraživanja pokazuju da je tačnost čitanja manji problem u odnosu na brzinu čitanja, a greške se u…

Continue Reading

Deca Istaknuto

Disleksija

Sposobnost čitanja jedna je od ključnih veština koju čovek može da stekne tokom života. Većina dece razvija ovu veštinu bez posebnih teškoća. Međutim, kod određenog broja dece mogu da se primete smetnje u čitanju, u trenutku kada otpočnu sa obukom ove veštine. Deca sa razvojnim jezičkim poremećajima su pod velikim rizikom od nastanka teškoća prilikom savladavanja školskog gradiva. Disleksija postoji širom sveta, bez obzira na jezik kojim se govori ili sistem pisanja koji se koristi. Ima neurobiološku osnovu i u…

Continue Reading

Deca Istaknuto

Šta kada dete jede stvari koje se ne jedu? Upoznajte pika poremećaj

Na uzrastu između prve i druge godine najčešće može da se uoči da deca svašta stavljaju u usta ili jedu stvrai koje nisu predviđene za jelo. To najčešće rade iz radoznalosti, prosto vole da istražuju okruženje, vole da čulom ukusa isprobaju i dožive nešto što ih privlači. Ono se u tom razdoblju smatra razvojno prikladnim. Ponekad se dešava da stave u usta ili pojedu nešto što nađu na podu, što nema nikakvu prehrambenu vrednost ili je čak štetno. To su…

Continue Reading